1

1

1

Read More

Crossfit

Een andere training die we aanbieden is crossfit. In tegenstelling tot de bootcamp worden deze lessen binnen gehouden in een crossfitloods. Crossfit bestaat nog niet zo lang, maar heeft in korte tijd al vele harten gestolen. Eenmaal begonnen aan crossfit dan ben je zo verslaafd! Het is dan ook niet voor niets een ware hype in Nederland en de rest van de wereld. Crossfit kun je alleen uitvoeren of in teamverband. Ook het trainen wisselt daarin af. In crossfit is de rode draad afwisseling. Geen enkele training zal hetzelfde zijn. Crossfit heeft drie belangrijke pijlers: kracht, conditie en gymnastiek. In een workout of the day (WOD) worden deze pijlers gecombineerd. De les begint altijd met een fundamental. Fundamentals zijn bewegingen die de basis bieden voor je crossfit work-out. Iedereen start met het aanleren van deze fundamentals om  blessures te voorkomen. Techniek is belangrijk dan veel gewicht. Een belangrijke spreuk binnen de crossfit is dan ook: ‘Leave your ego at the door’.  Wanneer je de fundamental goed onder de knie hebt, komt deze terug in de WOD. Met de WOD zal je 5 tot 20 minuten intensief bezig zijn. Dit lijkt kort, maar door de hoge intensiteit is het een pittige training!

Ook bij crossfit maak je gebruik van het eigen lichaamsgewicht (met name voor het onderdeel kracht), maar je maakt ook gebruik van ander materiaal. Zo zijn er de crossfitloods kettlebells, wall balls, jump boxen, sand bags, halters met gewicht, squat-rekken, power ropes en nog veel meer.

Crossfit is voor iedereen. Je begint op je eigen niveau en iedereen is zeer respectvol naar elkaar. Crosfitters zijn trots op elkaar wanneer er een prestatie op eigen niveau is neergezet. De sfeer in de loods zal daardoor niet snel als competitief in de negatieve zin van het woord worden ervaren. Durf jij de uitdaging aan?